Młody odkrywca
Z najnowszych badaniach dotyczących jakości polskiej edukacji opracowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) wynika że szkoły uczą schematów zamiast samodzielnego myślenia, przy tym rzadko sięgając po innowacyjne metody nauczania.
Najbardziej skutki te widoczne są podczas nauczania lekcji matematyki. Autorzy raportu alarmują:
„Uczeń nie ma szans stać się odkrywcą rozwiązania. Jest jedynie wykonawcą prostych instrukcji, kimś prowadzonym do sposobu rozwiązania wybranego przez nauczyciela”.
„Małym dzieciom sprawia przyjemność rozwiązywanie zagadek i łamigłówek, pokonywanie trudności i szukanie własnych strategii”
stwierdza prof. Małgorzata Żytko z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.
Dlatego w zajęciach dydaktycznych główny akcent kładziemy na to, aby każdy uczeń poczuł się i był „odkrywcą” wiedzy. Lekcje prowadzone również poza szkolnym budynkiem, a także inwencja i innowacyjność nauczycieli, jak i nowoczesne pomoce naukowe pozwalają wzbudzać w uczniach stosowny entuzjazm w odsłanianiu wielu naukowych tajemnic. Dzięki temu żadne lekcje nie są nudne i nużące, a szkoła staje się przestrzenią radosnej aktywności i rozwoju. Tempo pracy dostosowane do możliwości poszczególnych uczniów daje każdemu szansę na pełnię satysfakcji z osiąganych sukcesów.